Saturday, November 9, 2019

Hiljainen tuijotus

- Hei. Psssst....
.
- Hei, just sä uus, kuuletsä?
- Täh, ai mää vai?
- Niin just sä. Ootsä sellainen cyclocross?
- Joo, tukeva rungostani, mut kevyt. Jarrutkin toimii.
- Ai. No kiva. Et kyllä näytä mitenkään nopealta. Mutta älä siitä välitä se on vain mun mielipide. Mul olis yks kysymys, ku sää oot ollut liikkeellä melko monta kertaa.
- No?
- Niin, tää nyt on tällainen vähän hölmö juttu...
- Ei se mitään, tässähän me niinku noi muutkin ollaan vaan täällä pimeässä ja möllötetään, niin on ihan kiva vähän jutella.
- Ok. Mä sitä vaan täs pohdin, et millaista tuolla ulkona on?
- Täh?
- Niin, et millaista siellä on? Onks noilla vielä siinä se piha ja postilaatikko ja sit sitä lämmintä asvalttia. Ootko nähnyt aurinkoa? Entä tuntenut tuulen hivelevän runkoa tai kuullut ketjujen tasaista vääntöä?
- Hmmmm.... on siinä se postilaatikko. Asvaltti ei ole hirveän lämmintä kyl nyt. Märkää ja kylmää vaan. Emmäkään nyt ihan äskeittäin ole ulkona ollut. 
- Aaaaa... ok.
- Miks kysyit?
- No ku toi Pekka ei ole vienyt mua yhtään kertaa ulos tänä vuonna. 
- Täh? Ihan totta?
- Joo, tänne se on mut hylännyt.
- Ai saakeli. Mä tos katoinkin, että sun kumitkin on ihan lättänät.
- Joo, ton aika-ajovempeleen se vei ulos kerran huhtikuussa ja toisen kerran heinäkuussa. Ihan itte laskin.
- Epistä.
- No vähän. Mut ei se kait enää jaksa. Juoksee vaan.
- Köh köh. 
- No nyt toikin heräs...
- Joo, mä kuulin tos ku juttelitte. Mä tosiaan pääsin ulos kaksi kertaa, mut ei se herkkua ollut.
- Jaa miksei?
- No se on nykyään läski ja vähän laiska. Puhuu ja valittaa, mutta ei sillä vauhti parane. Ja mä sentään olen hiilikuitua. Ei mun tarttis mitään alle 30kmh vauhteja kattella. Mut tää on tätä.
- No niin on. Kuulin just tänä aamuna, että sen tossut sano ihan samaa. Laiska askel on ja aiempaa enemmän maan vetovoimaa löytyy. 

Tässä edelliset viisi kuukautta muiden kertomana. Kannattaisikohan asettaa ensi vuodelle joku tavoite? 

Hyviä treenejä kaikille! 

No comments:

Post a Comment